Hallo,

Mijn naam is Martin Stroetinga en ik ben recent begonnen met een nieuw project; De Simplex op 5" inch gauge (schaal 1:11). Ik heb de locomotief gekocht van een collega modelbouwer die zijn projecten weg deed omdat hij niet meer in staat was deze af te bouwen (voor meer info zie 'The beginning'). Op deze website wil ik de vorderingen bijhouden in blog vorm. Elke keer als ik iets nieuws af heb zet ik het op deze website en op die manier kunt u de locomotief stukje bij beetje zien groeien. Links bij 'Blogarchief' kunt u bladeren door alle berichten. Als u vragen of opmerkingen heeft neem dan gerust contact met mij op door een bericht in het gastenboek te sturen of mij een e-mail te versturen (zie contact). Ik wens jullie veel plezier bij het bekijken van mijn Blog.

dinsdag 25 december 2012

Test op perslucht

Na een paar uurtjes in de werkplaats te hebben gesleuteld loopt de Simplex nu op perslucht zonder zware punten. (In het vorige filmpje liep de loc niet goed op lage snelheid). Het bleek uiteindelijk de drijfstang (van het kruishoofd naar het wiel) te zijn. Deze stang liep aan tegen het kruishoofd  waardoor na iedere slag deze klem liep. Nu hebben we een stukje uit de drijfstang gevijld waardoor hij nu altijd vrijloopt. Ook de waterpomp hielp niet echt mee. Mijn vermoeden is dat er olie in zit die in de loop der jaren hard geworden is en nu in de cilinder is geperst. Ik heb de waterpomp ontkoppeld van het excentriek. Hier een filmpje van het frame op perslucht met een lage snelheid.